۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۰۸

صدر اعظم آلمان خبر داد:

توافق لغو روادید میان اتحادیه اروپا و ترکیه در هفته های آینده

توافق لغو روادید میان اتحادیه اروپا و ترکیه در هفته های آینده

صدر اعظم آلمان امروز و پس از دیدار با رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد که لغو روادید میان اتحادیه اروپا و ترکیه در هفته های آینده مورد توافق قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان امروز و پس از دیدار و رایزنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در حاشیه نشست جی۲۰ اعلام کرد: در هفته های آینده لغو روادید میان اتحادیه اروپا و ترکیه مورد توافق قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است، «عمر چیلیک» وزیر امور اتحادیه اروپا ترکیه هفته گذشته در اظهاراتی اعلام کرده بود: در صورتی که اتحادیه اروپا تاریخی را برای لغو دریافت ویزای شهروندان ترکیه مشخص نکند، آنکارا تعهدات کشورش در توافق پناهجویان با اتحادیه اروپا را متوقف خواهد کرد.

گفتنی است، ترکیه و اتحادیه اروپا در ماه مارس سال جاری میلادی به توافقی رسیدند که بر اساس آن ترکیه متعهد شد تمام آوارگان به ثبت نرسیده ای که به کشورهای اتحادیه اروپا وارد شده اند را به صورت یک به یک در ازای اسکان آوارگان سوری در ترکیه بازگرداند. در عوض، این اتحادیه نیز وعده داد که فرایند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را تسریع و نیز نظام لغو روادید برای شهروندان ترکیه را به انجام برساند.

کد خبر 3760807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha